MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kycklingwok!

Kategori: Kyckling

I dag har min söta jobbarkompis Gullan varit hos mig. Vi besökte vår loppis och shoppade lite glas mm och lagade mat.

Jag lärde Gullan en superenkel kycklingwok, Thai kryddad. Det tar ungefär 10 minuter att tillreda och sedan skall det puttra i 30- 45 minuter.

Jag gjorde en stor sats för att kunna dela med mig till studenten Andrea.

900 gram kyckling som skärs i la gom små bitar
1 påse frysta wokgrönsaker
1 burk cocosmjölk
1 burk Mr Scheng´s red Curry (den är stark)

Stek kycklingbitarna blanda i allt annat. Låt småputtra ca 30-40 minuter. Serveras med ris eller nudlar.


Min jätte söta och gulliga hjälpreda.





Lycka till och kramar Ann

Kommentarer

  • Madde säger:

    Hej Ann!

    Nu kommer jag hänga här på bloggen ännu mer för nu måste jag lära mig ta hand om mig själv och framförallt laga mat eftersom jag flyttat hemifrån. Så nu efterlyser jag ännu mer lätt och billig mat jag kan äta och få massa matlådor av. Den här ska jag nog testa någon dag eftersom jag köpt upp mig och har 2 kg kyckling i frysen!

    Kram på dig

    2010-12-01 | 23:44:32
    Bloggadress: http://madeleinee.blogg.se/
  • Ann säger:

    Kul med Eget boende. Hoppas jag kan ge Dig lite tips. Fråga gärna om Du undrar något. Jätte kramar och Lycka till. Ann

    2010-12-02 | 06:36:15

Kommentera inlägget här: