MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Snabbmat!

Kategori: Fisk

Idag skall jag handla julskinka, rimmad som jag själv gör i grillpåse i ugnen. Jag skall  även laga en porrig kycklinggryta från Marocko, som man förför män med. Ni läste rätt, jag återkommer om varför och hur.

Läste i en tidning att man kan göra en snabb Janssons frestelse på halvfärdig potatisgratäng, verkade jätte smart.

Man köper halvfärdig färsk (ej fryst) potatisgratäng som ligger i påsar. Tillsätt anjovis på burk med lite spad och till sist strö lite ströbröd över och grädda.



Den här jag provat och den var riktigt bra och så enkelt. Jag måste testa en Jansson.

Jag provade räkor som är skalade på burk, som var också riktigt bra. Familjen godkände dom. Skönt att ha
hemma för att kunna slänga ihop en räksallad eller räkomelett snabbt.



Märket är Kosterfiskarns.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: