MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

GI fisk!

Kategori: Fisk

Jag tycker om fisk och då menar jag all fisk. Eftersom jag är ledig på onsdagar brukar det vara en
fiskdag. Ibland måste man tänka lite GI tänk, inget vitt, potatis, ris, socker, mjöl, pasta mm
Tur att det finns haricots verts som är så goda i frysdisken.

Jag stekte rödspätta som var doppade i ekologiskt ströbröd, inte GI men ekologiskt i alla fall.

Till fisken blev det en grönsaksröra med:
Frysta haricots verts
Morötter
Blandade bönor
Palsernacka
Krossade tomater

En kall sås gjord på röd stenbitsrom, crème fraiche och gräslök.

Det blev nyttigtoch gott.









Vet Ni att det tar 20 minuter för magen att tala om för hjärnan att den är mätt.
Ät långsamt små tuggor och njut.

Kram från en som äter lunch på 4 minuter!!!

Kommentarer

  • korre säger:

    eller så äter man snabbt och hinner äta mer ;) Såg apläckert ut, tror nästan jag får styra in den till någon av nästa veckas middagar! PUSS

    2010-02-18 | 19:15:10
  • Frida säger:

    MMMM! Det ser verkligen delikat ut! Jag blir så hungrig av den här bloggen. Heja Matmor!

    2010-02-18 | 23:39:14
    Bloggadress: http://entjockisbekannelser.blogg.se/
  • Ann säger:

    Tack snälla tjejer, vad glad jag blir. Era kommentarer gör mig så glad och peppad. Kram och trevlig helg.

    2010-02-19 | 07:45:58
  • Alex säger:

    Ah gud vad gott!!!

    Ar trott pa masala vid det har laget, vill ha riktig mat!:P

    2010-03-10 | 16:39:59
  • Alex säger:

    Ah gud vad gott!!!

    Jag blir ocksa hungrig av din blogg Ann!

    Borjar trottna pa masala..

    2010-03-10 | 17:04:15
  • Anonym säger:

    Kolla in:

    http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se

    2010-03-10 | 17:08:39
  • Amanda - Annasdotter säger:

    Tjeena. Nu har jag frågestund på bloggen för första gången live. Så har du vägarna förbi kan du väl slänga in en fråga. Jag svarar på allt, och jag menar verkligen ALLT.

    Nu ska jag inte störa mer.



    Tack och hej.

    2010-03-10 | 17:14:13
    Bloggadress: http://annasdotter.blogg.se/
  • Maja säger:

    Åh vad mumsigt!

    2010-03-10 | 17:17:53
    Bloggadress: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här: