MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Landet!

Kategori: Allmänt

Helgen tillbringade vi på vårat landställe i Julitta, sörmland. Vi älskar att få komma dit och njuta av allt tex den vedeldade bastun och grillning.
Vi grillar året om även om vi som nu fick gräva en plats för grillen. Vi har aldrig upplevt så mycket snö nästan
lite otäckt.
Vi grillade bla fläskfärsjärpar som hade surkål och sallad till. Syrade grönsaker sägs vara väldigt bra för bla magen
så vi käkade glatt, allt för hälsan.
Mina hjärpar blandade jag i fetasotbitar, salt, peppar och lite gröna örter.



Grillen i snön.



Nu skall dom grillas.


Färdig portion, jag tog mer av surkålen, mums.


Ser Ni jag är ute naken i snön efter bastubad, modig va!


Kram Ann.

Kommentarer

  • andrea säger:

    hahah tur att du inte visade tuttsen!

    2010-02-07 | 22:22:22
  • Gittis säger:

    Men hua så blek du är kära barn. Om jag inte såg antalet järpar som skulle räcka till 2 så skulle jag tro att du får för lite mat. Men söt som guld är du. puss systra min

    2010-02-09 | 19:21:02
  • josse säger:

    åh, järpar ska jag nog göra av all min köttfärs jag har i frysen!!

    2010-02-09 | 23:29:29
  • Ann säger:

    Klart jag är blek, maken eldade som en galning 90 grader är väldigt varmt, och sedan kall snö, hur kunde jag.

    2010-02-10 | 15:59:43
  • Madde säger:

    Åh va härligt med att man alltid hittar något man blir sugen på när man läser matmorsann. Idag har jag snickrat ihop järpar och njutit av. Tack för tipset!

    2010-02-10 | 18:40:42
    Bloggadress: http://madeleinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här: