MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Palmsocker, Nam tan!

Kategori: Allmänt

Jag är som dom flesta andra jag känner lite glad i socker, varför är det så onyttigt, trist.

Det finns ju massor av olika socker att köpa, råsocker, muscavadosocker, florsocker, farinsocker, vitt socker, rörsocker, palmsocker mm.
Men just nu är jag väldigt glad för jag har fått i present palmsocker från Kambodja, så fint inslaget i torkade blad.



Visst är det en vacker förpackning.

Palmsocker görs av kokospalmens sav, saven kokas till den kristalliseras.
Man formar runda små plattor som förvaras i torkade blad.



Öppnad förpackning.



Sockret som är stark i smaken är jättegott.

När man gör asiatisk mat är det ofta palmsocker i, då står det Nam tan.

Tack snälla Lars för godiset. Kram Ann

Kommentarer

  • Sockrets fiende Nr 1 säger:

    Åh nej, jag som trodde det var brockoli i palmbladen! Men det var GIFT! Ta genast en hälso-detox-bikram-yoga-weekend med gräsjuice och jästtabletter! Många! Liggande på spikmattan! Det kanske inte är för sent!

    2010-02-04 | 22:28:17

Kommentera inlägget här: