MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fisk Wallenbergare!

Kategori: Fisk

Till det underbara bröllopet åt jag massor med gott. Jag gjorde fisk wallenbergare och fick många goda tips
av Johannes på Ica Esplanad. Han har jobbat på en krog och är kanonbra.

Ni måste prova den här rätten. Jag hann äta den kall som vickning eftersom jag satt vid tvn från 14.00 till 01.00.
Den var helt underbar även kall, gör en sås med gräddfil och massor med dill till.

Till fyra personer.

200 gram vit  fisk
200 gram lax
2 äggulor
1½ dl grädde (visp)
2 msk potatismjöl
1 msk dill
1 msk citronskal
salt peppar gärna lite chili

Mixa allt i en matberedare och stek biffar i smör, ca 12 stycken blir det.

Serveras med smält smör, pepparot och färskpotatis.





Oj, snart allt uppätet.

Kram Ann

Kommentarer

  • Madde säger:

    Alldeles fantastisk!

    2010-06-21 | 22:57:34
    Bloggadress: http://madeleinee.blogg.se/
  • Ann säger:

    Tack snälla, kul att Du grät med oss till det fina bröllopet. Kram Ann

    2010-06-22 | 06:25:15
  • Ursula säger:

    Den här ska jag testa! Låter väldigt gott.

    Glad midsommar på er!

    2010-06-23 | 22:08:54

Kommentera inlägget här: