MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fylld Kycklingfilé!

Kategori: Kyckling

Har Ni varit i Kungsträdgården och sett isskulpturerna, så fina och romantiska.



Försökte ta ett kort, rätt ok.

Jag bjöd familjen på en god och lättgjord kycklingrätt. Jag tog det jag hade hemma, säkra kort dvs fetaost mm

Maken tyckte maten var lika god som godis! Hoppas han inte tycker frukt är godis, för det stämmer inte.

Det här behöver Du:

Fetaost
Kycklingfilé
Soltorkade tomater
Grädde
Potatis
Rotselleri
Mjölk

Skala potatis och en bit rotselleri och koka i små bitar. Gör ett gott mos med mjölk, salt och peppar.

Gör en ficka i kycklingfilén med en kniv. Fyll med fetaost och soltorkade tomater.

Bryn båda sidor i en stekpanna. Lägg filéerna i en eldfast form och häll på grädde peppra o salta lite.

Feta och tomater som blir över kan man finhacka o blanda i grädden.

In i ugnen i 200 grader i ca 45 minuter.

Hålet som jag trycker in fyllningen i.





Maten är klar!

Kram Ann

 

Kommentarer

  • Korre säger:

    Grymt gott! Gjorde en liknande rätt i fredags, fast då fyllde jag med chèvre istället för feta. Moset lät som hit! :)

    2010-03-08 | 08:45:36
  • Ann säger:

    Chevre, det lät jätte gott. Skall testa, puss min matkompis.

    2010-03-08 | 17:19:02

Kommentera inlägget här: