MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kyckling!

Kategori: Kyckling

Till min buffé gjorde jag även god kyckling. Vill man kan man göra spett men det gjorde inte jag, tog för lång tid
för jag var hungrig. Vi grillade vår kyckling på utegrillen vilket blev jättegott.

Kycklinglårfilé

Marinad:
vitlöksklyftor rivna
rivet skal av 1-2 citroner (beror på hur många filéer Du gör)
1 msk rosmarin
1 msk timjan
½-1 dl grovhackad persilja
½-1 sl olivolja

Blanda allt och och lägg det i en bunke, lägg i kycklingen.

Stek kycklingen i en stekpanna 2 min på varje sida.
Lägg kycklingen i en ungssäker form och stek färdigt i ugnen 150 grader i ca 30 minuter.

Servera på ett fat och riv lite citron över.





Min tallrik med lite buffémat som jag rekommenderar, enkelt och gott. Jag älskar att göra bufféer
skulle kunna göra och äta det varje helg.

Nu är våren här! Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: