MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Groddar!

Kategori: Allmänt



Jag köper gärna groddar som jag lägger på mina smörgåsar till frukost, nu håller jag på att odla groddar själv.
Jag köpte ett groddhus på Brunnsvikens trädgård och en påse frön. Nu har jag testat och det börjar gro i mitt hus.
Huset kostar ca 80 kr och en påse frö ca 25 kr.



Groddarna skall ligga i vatten i 12 timmar sedan vänder man på huset och sköljer groddarna 2-3 ggr per dag.
Lite pyssel men kul om det lyckas. Det finns även plattor för att odla krasse. När jag var liten odlade vi krasse i bomull, det gick inte så jättebra.



Efter 6 dagar nästan klart.



En vecka har gått och groddarna är klara, jag är en trädgårdsmästare, tjoho!



Kolla vad gott det ser ut och nyttigt skall det var också, nu skall jag odla en annan sort, återkommer med bilder.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: