MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lax med chevre!

Kategori: Fisk

Farsdag blev väldigt lyckad. Min syster dök upp med fina presenter exklusiva strumpor och fint vin till pappa. Jag är nog lite för präktig och oglamorös har jag just märkt, han fick en rostfri pedalhink till badrummet av mig...men han blev glad.

Lax är nog en fisk som dom allra flesta gillar och det finns miljoner recept. Jag har provat många och det är svårt att misslyckas.

Här kommer ett som går snabbt och är väldigt gott.

Detta är till 2-3 personer, inte fler.

Köp en laxbit, filé ca 400 gram.

Mixa en burk cremé fraiche och en rulle chevre ca 200 gram. Inga lättprodukter!

Lägg fisken i en form och klicka chevreblandningen runt och dekorera mde små tomater. Man kan även ha i någon grön färsk krydda man gillar, basilika tex.



Färdigt efter ca 15 minuter i ugnen 200 grader. Kolla laxen efter 15 minuter, dela lite med en gaffel o se till att den är saftig men inte rå. Det kan ta lite mer tid beroende på ugnen.

Servera med ris, potatis, pressad potatis eller bara sallad. Erik och jag åt upp allt, synd att man inte får slicka formen, så gooooot.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Korre säger:

    Ååååh, mera lax åt folket! mums, mums.

    2010-11-15 | 22:01:51

Kommentera inlägget här: