MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Snart Jul!

Kategori: Allmänt

Nu går tiden snabbt fram till jul. Det bästa med julen är alla härliga kryddor och alla ljus. Saffransbullar är
så gott men svårt att baka goda själv. Jag är urdålig på att baka bullar fast jag älskar att äta. Att träna bullbak blir för meckit och tar för mycket tid, jag köper.


Jag har tagit bullpaus i flera dagar, bra jobbat.

Glögg är ju inte helt fel heller, jag gillar glögg som inte är söt och gärna med rom eller whisky.
Jag köpte en liten flaska orginal till Andrea. Hon har inga glöggmuggar så jag gick till Huvudsta loppis, Krysshammarvägen och köpte helt underbara glasmuggar.
Man kan fynda där om man har tid. Dessa gamla urfina handgjorda i glas kostade 20 kronor styck vilket
är fyndpris.


Visst är dom fina. Ta ett besök på loppisan det finns allt, massor av kul glas. Kökshanddukar
som är jättefina för ca 20 kronor och andra balla tyger. Ha gott om tid, dom tar betalkort. Det
är även auktion där på helgerna med en del kul prylar.



Mängder med prylar, detta är bara två hyllor av åtta. Även helgöppet.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: