MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Köttfärsås med pasta!

Kategori: Kött

Köttfärsås kan man göra på många olika sätt här kommer ett som jag gillar. Jag brukar alltid ha en skvätt rött vi i frysen som jag kan ha i matlagning. Vinet blir inte riktigt fryst (alkoholen) så det tinar lätt och lätt att bryta lagom bitar.

4 personer.

2 hackade gula lökar
1-2 dl rött vin
4 hg köttfärs, Cajsa Wargs kanske.
1 burk tomater
4 msk tomatpuré
1 burk creme fraiche
salt peppar

Fräs löken i vinet och låt det nästan koka in i löken, tillsätt köttfärsen och stek, häll i burktomaterna, i med tomatpuré, häll i creme fraichen och krydda eter smak.

Servera med god pasta och njut.



Mina ekoprodukter!







Färdig pasta som fastnar på kaklet, mitt knep som Andrea gillade som liten. Mamma kastar spagetti på
väggarna. Man måste ha kul när man lagar mat.



Krämig god köttfärssås med god pasta.

Lycka till! Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: