MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tre förrätter!

Kategori: Förrätter

Sist men inte minst den goda rätten med sparris. Det skulle vara vit sparris men i Katrineholm fanns inte det.
Jag skulle inte stå ut att bo där man inte kan hitta råvaror som t ex vit sparris.

Vi blev även väldigt lunchsugna och försökte hitta ett fik utan smörgåsar med köttbullar och rödbetssallad,
men det gick inte. Då fick det bli grillkiosken mitt på torget, vilken upplevelse. Jag vet inte om det blev så
mycket bättre men betydligt billigare.

Anna Skipper behövs i Katrineholm!



Verkligen förfärlig syn men jag tryckte i mig allt, magen skrek av hunger och humöret var i botten.
Maken bara bad mig äta för att bli lite gladare igen, ha ha.

Nu till något mycket godare och nyttigare, sparris med citronmajonäs.

Koka sparris och gör en egen majonäs som Du har citron och dijonsenap i. Man kan även
blanda i citron och senap i en god färdig köpmajonäs.



Nu är det bara att dippa, så gott.

Vårkramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: