MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Köttbullar!

Kategori: Kött


Ibland är det riktigt gott med vanliga gamla hederliga köttbullar och brunsås. Med en student i
familjen blir det faktiskt oftare nu än förr jag rullar goda köttbullar.

Andrea brukar önska mat när hon är hemma någon helg.

Jag brukar dock se till att köpa god nymald köttfärs över disk det blir sådan skillnad i smak.
Ja, det är lite dyrare men vad gör det när det blir så gott.

Jag har ströbröd, ägg, mjölk, salt, peppar och ev. lök i mina bullar. Riktigt gott blir det om man tar
vitt färskt bröd och smular istället för ströbröd, testa.

Så här blev menyn.



Inlagd gurka som min kära mamma alltid gör till oss, Ernst tomater mm.
Bra mat att ha i matlåda eller varför inte göra en lunchmacka med kalla köttbullar.

Bra tips att utnyttja rester får man av studenterna, proffs.
Vi har alltid buffé på sommaren eftersom vi äter på balkongen. Maten dukas upp i köket
och var och en får ta, så slipper man ta ut alla skålar.


Kram från morsan Ann.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: