MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Promenad!

Kategori: Allmänt


VI gick en lång promenad på landet och njöt av det fina vädret. Vi har väldigt fina promenadvägar
i vårat område, olika långa.

Ibland går man på stigar genom skogen men mest på grus och asfalt.

När Andrea var liten fick hon åka skrinda och det var väldigt populärt. Vi gillar att gå
kvällspromenader då bäddade vi ner henne så fick hon somna.



Den här killen/tjejen med hus på ryggen mötte vi, han/hon var väldigt stor och så fin.



Några små kantareller som man kan plocka nästa helg.



Nu har lingonen mognat men jag plockar inte. Jag har turen att ha en mamma som
kokar sylt till mig och gör det bäst av alla, så god.
Jag brukar ha en liten påse lingon i frysen för att dekorera med.



Visst är vårat fågelbad fint, det har åkt ner i stubben som blivit mossbeklädd.



Fåglarna älskar att bada och dricka här, så gulligt.

Som Ni märker är jag en riktig naturmänniska, eller.....

Kramar Ann.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: