MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Julmarknad!

Kategori: Allmänt



Idag har jag och Erik varit på Stadsmissionens julmarknad, gamla stans julmarkand och Kungsträdgårdens julmarknad. Där fick vi ihop några stycken på ett litet kick.

Gamla stans är väldigt fin men så mycket folk. Vi tog en fika på Grillska huset som var jätte
mysigt med lite nya rum för att alla skulle få plats.

Jag vill bara tala om att jag köpte inte en pryl eller något att stoppa i munnen, för mycket sött.

Några tomtar behöver vi inte däremot skulle vi behöva bli av med massor av urfula. Vi har kartongvis på
vinden, inte ens tjuvarna vill ta sig in och ta våra kartonger.







Den här speldosan med snöflingor 80 kronor, den skulle jag kunnat köpt, men nej.



Vilken fin kälke, min kompis hade en likadan.





Smörgås med julskinka och den godaste saffransbulle jag ätit.



Ute på torget igen.



Tänk att det sett likadant ut i alla år. Killen köpte en stor klubba, mums.



Kungsträdgården, inte lika mysigt men massor att shoppa om man vill.

Ha en bra lördagkväll, nu skall jag laga fisksoppa.

Kramar Ann




Kommentarer


Kommentera inlägget här: