MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pytt i panna!

Kategori: Kött


Just nu tömmer jag min frys på lite smått och gott. I går blev det en pytt i panna på gott kött, potatis
och purjolök.

Förr hade jag alltid en burk i frysen där jag så fort vi åt kött la en liten bit, efter några veckor fanns
det lagom med kött till en pytt.

Jag har glömt hur gott en EGEN pytt på bra råvaror smakar. Måste nog ha en burk igen.
Till pytten kan man ha massor av tillbehör vilket jag också gillar, rödbetor, kapris, gurka, sallad, chilisås,
olika goda senapssorter, stekt ägg mm mm. Även bra att tömma burkar med inlagda grönsker.

Man kan säkert ha i lite gurkmeja för färgen och alla fina egenskaper so kryddan har som Andreas
en bloggläsare skrev till mig. Kul med lite kommentarer och tips, tack Andreas.

Idag skall jag handla lite mat inför julen, skinka, lax, saffran mm.









Jag skall slå in julklappar till Andrea i dag, hon kommer bli så glad över prylarna.

Konstigt väder idag, snö blåst, regn och åska, hur mår vår jord egentligen?

Ha en bra dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: