MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Citronmousse med granatäpple!

Kategori: Efterrätter

Provlagade en efterrätt i Buffé, citronmousse med granatäpple. Den blev så god och var lätt att göra.

Jag börjat få ont i halsen så jag måste äta något som piggar upp och är nyttigt. Jag gjorde en halv sats
och det blev 3 stora glas, nästa gång blir det 4 mindre glas. Jag kan tänka mig att det är gott med hallon på
om man inte har granatäpple.

6-8 personer

2 dl lemoncurd (finns bland marmeladen)
2 dl crème friche
250 gram mascarpone
2 msk citronjuice
1 msk finrivet citronskal
granatäpplekärnor

Se till att alla ingredienser är rumsvarma. Vispa ihop allt och fördela i glas.
Jag ställde mina i kylen för jag vill ha kall mousse.
Jag la på granatäpplekärnorna innan jag serverade.





Mina kända ljuslyktor igen, fint va!

Kramar Ann.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: