MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Gulaschsoppa!

Kategori: Kött

Vad blir det för mat? Soppa!

En jätte lätt, billig och god soppa tänker jag bjuda Er på. För att slippa koka kött i flera timmar använder jag
köttfärs. Det finns massor av olika recept men det här är mitt.

4 personer:

400 g köttfärs
4 potatisar i små bitar
1 paprika i små bitar
1 lök i små bitar
6 dl vatten
en burk krossade tomater
1 buljongtärning
salt peppar och gärna kummin om Du har.

Fräs alla grönsaker o köttfärs i lite olja i en kastrull en stund. Blanda i resten. Koka tills potatisen är mjuk, ca 30 minuter.

Servera med gott bröd.

Det går jättebra att frysa in soppan, bra att ha hemma. Kanske matlåda till jobbet som 51% av oss svenskar
har.





Jag tog grön och röd paprika och rödlök för det hade jag hemma.


Mitt hembakade bröd med solrosfrön i, mums.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: