MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rotsakspannkaka!

Kategori: Vegetariskt

Lite nyttigar pannkakor är ju aldrig fel. Billig och god vardagsmiddag som visserligen tar en stund att göra
om man är några stycken. Har man ett plättjärn så gör fina små plättar. Jag måste köpa ett nytt plättjärn men kanske har jag ett på landet i gömmorna annars blir det loppis. Ett instekt gammalt gjutjärn är ju det bästa man kan få.

Jag gjorde mina små pannkakor så här:

2 morötter finrivna
1 finriven bit rotselleri eller palsternacka
2 ägg
5 dl mjölk
2 dl vetemjöl
1 tsk salt
smör att steka i

Tillbehör rivna morötter, lingonsylt och stekt bacon.
    



Jag spred ut mina rotfrukter med en gaffel.





Jag orkade två stycken (egentligen kunde jag tryckt i mig fyra men det känns lite tjockisätande).


Prova det blev supergott, använd fantasin.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Madde säger:

    Mmmm, dom här ska jag göra! Å sikken fin blogg du har Ann.. :) Jobba på nu så syns vi i krokarna någon dag! Kram

    2011-01-22 | 13:16:25

Kommentera inlägget här: