MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Burkskinka!

Kategori: Kött


Jag kände för lite campingliv en dag och lite nostalgi. Vi köpte burkskinka och gjorde egen mimosasallad till.
Det är faktiskt helt ok mat, bättre än jag kommer ihåg.

Jag har både tältat, levt båt och husvagnsliv som liten så jag har ätit denna skinka många gånger.
Jag minns att min lilla söta syster ville bara äta makaroneringar i tomatsås på burk (inte goda) när vi campade,
helst åt hon godis och tuggummi.

Man borde ha en burk skinka i skafferiet som reservmat, det är en helkonserv och behöver ingen kyl.
Priset är ju inte fel heller och det är ofta extrapriser.

Egen mimosasallad är ju väldigt gott, så här gjorde jag min.

1 dl majonäs
1 dl gräddfil
1 burk fruktcoctail
en nypa salt
½ tsk vinäger

Sila av spadet från frukten och blanda allt, smaka av.









Egen sallad, potatis från smögen och Vikentomater. Senap hade jag också till.

Det ser väl helt ok ut för att vara snabbmat.


Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: