MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Ernst tomater!

Kategori: Vegetariskt



Nu ska Ni få se vad fina burkar med inlagda tomater jag gjort. Som jag skrev sist absolut supergoda.

I går var vi på kalas, Simon 21 år. Massor av god mat och jättetrevligt. Förmiddagen tillbringade jag i sängen
med migrän som tur var gick över efter några timmar. Fördelen var att jag minskade lite i vikt, ha ha.
Man måste försöka se positivt på allt, eller hur.

Nu kommer tomatreceptet.

Små körsbärstomater som man pickar med en gaffel eller sticka.

Lägg i en fin burk och lägg i en halv vitlök med skal och allt, skär rakt över vitlöken som en apelsin.

Ett eller två lagerblad, några svartpepparkorn och färska rosmarinkvistar.

Fyll på med vit vinäger och 1 msk flytanden honung som Du gillar. Jag köpte en flaska vinäger på Willys för ca 17 kronor som var kanongod.











Låt stå minst 2 dagar innan Du äter. Jag har mina i kylen och dom lär klara sig i minst
ett par veckor enl. Ernst. Jättegoda att lägga i köttfärssås eller som tillbehör.

Riktigt fina, kanske en present. Mina burkar är loppisfynd 10 kronor styck.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: