MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lax med medelhavspuré!

Kategori: Fisk

Idag när jag kom hem funkade inte internet, fattar Ni min frustation. Ingen Martin eller Andrea som kunde hjälpa mig. Något har gått sönder så nu kör jag med sladd som jag fixade på aldeles egen hand med support från
Uppsala. Först tog jag fel sladd och inget funkade o jag sa så många fula ord, Andrea blev impad av mammas "ordförråd".

Nu är jag glad och här kommer ett gott recept, riktig bjudmat.

Jag hade en laxflé i frysen som jag gjode i ugnen med lite olja, salt och peppar, 175 grader i ca 15 minuter.

Till laxen blev det ett potatismos som jag hade olivolja i och inte mjölk. Jag hade även finskurna bitar av soltorkad tomat, oliver och riven parmesanost, salt och peppar.

Det blev så otroligt gott och lätt, Ni måste prova.



Lilla laxen.



Moset.







Ni som är uppmärksamma ser att vi dricker rödvin till fisken, en pino noir som passade jätte bra till. 
Vi frågar nästan alltid systemet dom är så kunniga.

Ha det bra från Er dataexpert och matmorsa, Ann

Kommentarer

  • Danne säger:

    Balkongmiddag?!



    Fy fan vad trevligt.

    2011-03-21 | 19:13:08

Kommentera inlägget här: