MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Choklad!

Kategori: Allmänt

I går var jag och min jobbarkompis Gullan ute och åt lunch. Vi åt en korv på Nybrogatan
i den underbara kiosken med bara riktig korv.

Kön ringlar sig och korvtjejen var fantastisk på att komma ihåg alla beställningar. Jag åt en mild köttig Tyrolekorv
i baguette med surkål och tomatsås. Jag älskar korv i alla former men inte för stark.
Gullan åt en orientalisk korv som var stark och jätte god.


Till efterrätt blev det chokladklubbor från Chokladfabriken på Grevgatan. Jag köpte även chokladpellets
som jag ska tillverka egna praliner av. Jag fick många goda råd och smaktips av den supergulliga
chokladflickan.


Idag var vädret helt ljuvligt och det var sommarvarmt.





Mängder med praliner. Dom har även kurser och chokladprovning. Självklart
har Gullan och jag varit provningen, underbart.



Vi köpte två mörkchoklad och två ljuschoklad.





Världens sötaste Gullan!



Två tandsköterkor som vet hur man sköter sin kropp och sina tänder.


Varma kramar Ann.

Kommentarer

  • Samuelmariam säger:

    This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

    2011-08-25 | 17:18:10
    Bloggadress: http://samuelmariam.blogsmall.com

Kommentera inlägget här: