MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Vacumförpackade täcken!

Kategori: Allmänt


Oj vad kul jag hade när jag vacumförpackade våra vintertäcken. Jag köpte en förpcknng
med två påsar på Ica Maxi, 99 kronor.

Jag har även provat andra sorter där man trycker ut luften, såååå dåliga funkar inte.

Dessa från Ica var kanon, man suger ut lufteen med dammsugaren. Jag kommer att köpa
fler för att förpcka stora skrymmande kuddar, filtar och dunjackor som är så stora och skrymmande.

Man minskar täcket med 75 % i volym, inte illa.



Så här ser förpackningen ut.



En färdig förpackning och en på gång.




Lägg i täcket och tillsut ziplåset me en liten "plastmojäng" följer med.
Lyft bor locket på ventilen och tryck dammsugarröret på.



Sug ur all luft och på med locket igen, klart.

Det var super kul jag vill bara förpacka allt nu......passa Er familjen!

Förresten har Ni hört att man dopar meloner i Kina. Fattiga bönder i Jiangsuprovinsen har dopat melonerna
så flera hektar har blivit förstörda. Melonerna blev så stora att dom exploderade. Man trodde att
man skulle kunna skörda tidigare och därmed tjäna mer pengar.

Man måste passa sig för mat från Kina, vad har dom i.....


Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: