MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Laxlasagne!

Kategori: Fisk


Vi blev bjudna på laxlasagen hos våra kompisar och det är så gott. Jag var naturligtvis tvungen
att testa själv på mitt sätt.

Det kan bara bli gott med bra råvaror och det blev det. Jag gjorde en stor form så nu blir det flera
matlådor till lilla maken.

Jag gjorde en vanlig vit sås på mjölk, fislkfond, maizenaredning och en skvätt vitt vin.
Om man har lite god ost ta i det också.

Jag använde torkade lasageneplattor dom gröna, färsk lax och fryst bladspenat.

Sedan var det bara att varva allt och in i ugnen 200 grader i ca 30 minuter.



Man kan ta buljong istället för fond och utesluta vin om man inte har.
Smaka av med salt och mycket peppar.








Lite ost på toppen efter 3 varv.






Oj vad mörk bilden blev, förmodligen ingen blixt på. Ni ser att det ser gott ut
och det var det. Stor sallad till och ett gott vin, mums!

Som Ni märker kan man göra denna rätt på många olika sätt detta är ett.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: