MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kelda!

Kategori: Kyckling


Jag har blivit testpilot på Kelda så nu har jag testlagat en jättegod maträtt som jag varmt
rekommenderar.

Kelda har många färdiga såser av olika slag och denna Exotic är en nyhet. Jag testade red curry
men jag tyckte att den var mer grön än röd till färgen. 

Det här är super enkel vardags och faktiskt festmat. Jag tog kyckliglårfilé, morötter och purjolök som jag strimlade och stekte. Sedan tillsatte jag Kelda och lät det puttra i ca 10 minuter, klart.

På en skala från 1-5 fick den 5 av mig och Erik och 4 av Andrea. Såsen är lite stark så man måste gilla
det. 

Såsen räcker bra till 4 personer med 4 hg kyckling eller biff.
 






Inte så mycket konstigheter det känns bra.



Stek kycklinge först sedan i med grönsakerna så blir det lite tuggmotstånd i dom.



Jag serverade ris och en god sallad till. Jag kommer absolut att köpa de andra
smakerna i serien.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: