MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Biff Stroganoff!

Kategori: Kött



I dag blir det biff stroganoff till middag. Jag har gjort på lövbiff inköpt på Hemköp och massor av gul lök.

Jag brukar krydda min stroganoff med lite grovkornig senap typ Skånsk, det bryter gott. Det blir ris
och sallad som tillbehör.

Jag har gjort en stor gryta  så jag kan frysa in lite portioner som matlåda eller studentlåda.
Bra mat att göra dagen innan så har man bara att koka ris.

Recept:

lövbiff
gul lök
senap
tomatpuré
grädde
mjölk
Salt och peppar

Mängden väljer Du själv, smaka av.



Jag fräser löken i vatten så den blir nästan mjuk.



I med strimade köttet och en klick smör.



Häll på grädde och lite mjölk och krydda, smaka av. Färdigt.

Servera med lite fin persilja det piffar upp.

Just nu händer det inte så mycket i mitt liv, Ipren och hostmedicin är det mest upphetsande.
Maken håller sig på avstånd med huvudet på sned, han tycker synd om mig, ha ha.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Linn Karstrom säger:

    Hej Ann!

    Vilken kul blogg!

    Jag tror att Jack kommer bli super glad och maett efter han provar lite mat fraen din blogg!

    Skulle du kunna skicka bilderna du tog naer ni kom ut till Adelsoe till min mejl? [email protected]

    Tack sae mycket! :)



    Hoppas ni har det bra!



    Kramar,



    Limpan



    2011-09-08 | 13:23:21
  • Linn Karstrom säger:

    Hej Ann!

    Vilken kul blogg!

    Jag tror att Jack kommer bli super glad och maett efter han provar lite mat fraen din blogg!

    Skulle du kunna skicka bilderna du tog naer ni kom ut till Adelsoe till min mejl? [email protected]

    Tack sae mycket! :)



    Hoppas ni har det bra!



    Kramar,



    Limpan



    2011-09-08 | 13:28:26

Kommentera inlägget här: