MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Mat tork!

Kategori: Allmänt

 
 
Som jag berättat tidigare så har jag köpt mig en mat tork. Nu har jag testat att torka banan, jordgubbar
och idag äppelskivor.
 
Min tork är en OBH Nordica och kostade 550 kronor i Vingåker.
 
Det tar låååång tid att torka men den lilla apparaten drar jätte lite ström, uträknat av min kära far, själv
fattar jag ingenting.
 
Mina äppelskivor tog 12 timmar!
 
När man torkar bananer så blir dom inte alls som dom man köper. Köpta bananer är penslade med
socker typ honung, mina bananer är endast doppade i citron för att inte bli bruna.
 
Man kan torka det mesta även ägg, kött, räkor mm
 
Jag tänker hålla mig till frukt, grönsaker och bär.
 
 
Bort med kärnhuset, redskap inköpt på loppis 1 krona!
 
 
Mandolin ett måste för en dam som ser dåligt, man vill ju gärna behålla sina fingrar.
 
 
Doppa skivorna i citron så dom inte blir bruna.
 
 
Lägg skivorna i torken, Det är många lager.
 
 
Nu på med strömmen och torka.
 
 
Klara lite seghårda, vill man ha krispiga kör man ett par timmar till.
 
Det här är jätte kul, nu är jag på gång.
 
Kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: