MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Broccolisoppa!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag gjorde broccolisoppa som är gott, lättlagat och nyttigt. Jag testade ICA s små fina buketter som
ligger packat i små påsar i den stora. Man kan nämligen ågnkoka dessa i mikron om man inte gör
soppa, så smart.
 
Jag kokade mina buketter i gräddmjölk och grönsaksbuljong i ca 30 minuter, sedan mixade jag
allt till en fin soppa.
 
Vi åt kavring med ost och tomat till, mums.
 
 
 
 
 
 
Förra årets julklapp som jag har sådan glädje av.
 
 
 
Gör en mycket soppa och ät i flera dagar.
 
Nästa vecka blir det grönkålssoppa, lite jul. Naturligtvis med julskinka.
En kompis tipsade mig att grilljera julskinkan med pepparkakor, senap och honung.
 
Ha en bra dag och inget stress, blunda och andas.
 
Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: