MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lingonsylt!

Kategori: Allmänt


Morgon stund har guld i mun.....

Bäst att gå upp i ottan så man är trött ikväll och orkar gå upp i morgon bitti, JOBB.

Jag passade på att koka lingonsylt, som blev riktigt bra för att var första gången. Jag har varit
bortskämd med en mor som alltid gjort sylt. Denhä gången fick jag frysta bär av henne och testa
själv.

Först kokade jag upp bären i ca 10 minuter och sedan i med socker, efter smak. Koka i 10 minuter, skumma
av, till och i med sylten i rena burkar. Lingonsylt tjocknar av sig själv och är väldigt hållbar utan
tillsatser, bra va.

Nu kan jag göra skånsk äggakaka med lingonsylt igen.



Lingon är väl vackra bär!





Så enkelt och fint.

Dagen har varit kanon. Laxrecept får Ni i morgon som jag lovat. Nu måste jag
kolla min nya mobil nr 2 som inte funkar. Jag har ringt tele2 som förklarat hur jag
skall lägga in ett nummer någonstans på meddelande. Fattar inte ett smack. Tyvärr tror
jag att undomar som skall förklara idag har svår för det, alla har IPhone och det har inte jag.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: