MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Regn!

Kategori: Allmänt


Vilket otroligt trist väder, jag hra fått städnoja.

Idag har jag rensat i vårat grovkök och skurat golvet, tvättmaskinen mm. Det blev så fint och
så har jag slängt en hel del bra att ha grejer.

Just nu tvättar jag en maskin på 90 grader som man bör göra några gånger i månaden för att
alla mögelbakterier skall försvinna och därmed blir det ingen dålig lukt.

I år skall jag rena mitt hem, allt onödigt skall ut. Jag vill inte bli en samlare, det räcker med som som
redan finns. Nästa projekt är min garderob, det som inte använts på 1 år = ut!!!!

Jag måste börja göra goda drinkar nu när min blender kan krossa is. En drink jag älskar är
Mojito, jag hittade mix på ICA Maxi bara att tillsätta rom/vodka sodavatten och färsk mynta.
Självklart kan man ha den alkoholfri också, det är bra.







Just nu är jag full sysselsatt med att ladda ner musik på min IPod touch som jag fått ärva av
Andrea. Jag är inne på Spotify där all musik jag gillar finns, Andrea bara suckade när hon så min
lista.



Dan Hylander tycker jag är så bra, vilka texter, starkt kaffe o poesi.....mm

Man blir glad av musik, glöm inte det.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Anna-Carin säger:

    Hej Ann,

    Jag såg idag när jag promenerade förbi att det lyser en lampa i ert kök (?) i stugan på landet. Tänkte att det kanske kan vara bra att få veta.

    Jag tittar in på din blogg lite då och då sen i somras då du tipsade om den, massor av härliga mattips :)

    Kram

    Anna-Carin (grannen i stugan på hörnet på landet)

    2012-01-04 | 22:24:51
  • Ann säger:

    Hej Anna-Carin, vad snäll Du är som berättar om lampan, den kan lysa så ser det lite hemtrevligt ut. Kul att Du tittar in på min blogg. Kom o fika någon gång när vi är på landet. Ha en bra fortsatt helg och hälsa. Kram Ann

    2012-01-05 | 11:12:03

Kommentera inlägget här: