MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Yvonnes Kycklinggryta!

Kategori: Kyckling


Jag lovade Er recept på kycklinggrytan som jag gjorde igår till middag. Det är den godaste som jag
ätit på länge. Receptet fick jag av min fina jobbkompis Yvonne.

Jag är ärlig ska Ni veta om det blir gott eller inte, jag kan bli stolt över min goda mat. självklart blir jag
även jäkligt sur när det inte blir som jag tänkt.

Grundreceptet kommer här men jag smakade av och tog i lite mer juice och curry, smaksak.
Det blir en stor gryta men gör matlådor eller halvera mängden.

600 gram kycklingfilé
2 röda paprikor
2 gula lökar
5 msk smör att steka i
3 msk curry
1 msk paprikapulver
5 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
2 msk koncentrerad apelsinjuice
2 msk soja (spelar ingen roll vilken)
salt och peppar

Skär kycklingen i bitar
Skär paprikan i bitar och löken i i klyftor
Bryn kycklingen i smör och tillsätt paprika, lök, curry, och paprikapulver. Låt fräsa i ca 5 minuter.
Tillsätt vispgrädde, creme fraiche, apelsinjuice, soja, salt och pappar.

Låt koka ihop en stund, smaka av.

Servera med ris som jag ellar kanske pasta.













Tack snälla söta Yvonne för kanonrecept.

Min kära make blev lyrisk, de Ni.


Kramar till Er alla från Ann!





























































































































Kommentarer


Kommentera inlägget här: