MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grillad benfri kotlettrad!

Kategori: Kött



Jag var på CityGross och handlade kött, dom är kända för sitt fina kött. Jag håller verkligen med köttet
är så mört och fint. Bättre än ICA, sorry min favoritaffär.

Jag köpte benfri kotlettrad skar en ficka i och fyllde med Kvibille gräddädelost, salt, peppar och på
grillen med indirekt värme (kolen vid på sidorna och ej direkt under köttet).

Min bit tog ca 50 minuter och sedan 10 minuter i folie så köttsaften stannar.

Jag hade kokt svensk färskpotatis och en stor sallad till. Vill man ha extra sås så är en bea gott till.

Passa på att göra en stor bit och ha mat i flera dagar.









Jag band ihop steken med bomullsband.



Vilande stek.



Tagit bort snöret och skurit upp, osten flyter ut och det är sååå gott.

Testa till helgen billigt och gott.

Kramar Ann



Kommentarer

  • Ursula säger:

    Ser gott ut! Detta ska jag prova.

    2012-06-05 | 23:36:30

Kommentera inlägget här: