MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Blomkålsris!

Kategori: Vegetariskt



Kära vänner jag vill önska Er en trevlig helg och så ska Ni få ett nytt litet recept på
blomkålsris, SUPERGOTT.

Som Ni vet skall man ju nuför tiden undvika pasta, ris, och potatis i alla dieter som jag fullständigt
struntar i. Jag har provar att göra blomkålsris och det var superlätt och smakade så bra,
det var inte så mycket kålsmak.

Riv ett blomkålshuvud på det grövsta hålen på rivjärnet.

Koka upp vatten häll i kålen och koka 15 sekunder!!!

Sila av och servera direkt till maten.

Erik kollade tiden och det blev perfekt med lite motstånd och inte grötigt.
Jag har tagit bilder men jag har något krångel med att ladda ner bilderna på datorn just nu.
Fattar inte vad som är fel.

Återkommer med bilderna.
Nu har jag fått hjäp så jag kan ladda ner bilder igen, har köpt en kortläsare istället för att
använda sladd mellan kamera och dator, tack snälla Lasse för tipset.







Färsigt att servera blomkålsriset.


Kramar Ann


Kommentarer


Kommentera inlägget här: