MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Mat, mat, och mat!

Kategori: Allmänt


Jag har blivit tokig i italiensk mat, jag är nämligen periodare. I går promenerade jag till Hötogshallen
i det varma soliga Stockholm.



Jag gick till Österqvist som som har italienska specialiteter. Jag skulle köpa EN bit parmesa till kvällens
pastarätt.

Jag handlade tokit mycket gott det blev tre olika korvar, skinka, italienskt bacon, italienska oliver, parmesan,
surkål (inte italienskt) mm mm. Jättetrevliga ungdomar som jobbar där, hjälpsamma, kunniga och kul.

Fick några prover på olivolja, gulligt.

Sedan köpte jag lite bär, sparris och broccoli på torget.



Jag brukar inte handla på torget för jag gillar inte deras sätt att stå och skrika. Jag har
även råkat uta för att bli lurad när dom plockar i frukten eller bären i påsen.

Nu gick jag på dom igen FAST jag skötte påsarna själv så mannen var säker lite sur på
tanten.

Jag måste skaffa nya glasögon typ flaskbottnar. Idag såg jag en söt svart koltrast i buskarna,
så jag gullade som vanligt, liiiiiilllllaaaa sööööööötaaaa pipppppin, typ.

Det var ingen koltrast det var en svart RÅTTA, jag avskyr möss och råttor.

Ha en underbar helg, kanske långhelg för en del lyckliga.

Jätte kramar Ann


Kommentarer


Kommentera inlägget här: