MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Oriecchietti alle rape!

Kategori: Fisk



Vilket snyggt namn min pastarätt har, ett recept från svt/gokväll. Jag har ändrat lite i receptet, som
vanligt.

Stackars Erik han får nu äta italienskt varje dag, eller kanske är han lite bortskämd ha ha.
Jag älskar att skämma bort min familj och omgivning, jag har lättare för att ge än att ta.

Det finns inget bättre än bjuda Erik och Andrea på middag, dom verkligen uppskattar och är otroligt
tacksamma. Det bästa är att dom verkligen talar om hur det smakar, jag vill ha ärlighet.

Den här pastarätten var enkel och otroligt god, testa.
Jag fick inte tag i oriecchietti så jag tog snäckor, Barilla.

4 portioner.

400 gram oriecchietti eller snäckformad pasta
2 buketter broccoli, ca 400 gram
2 msk salt
1 ½ dl olivolja
2 vitlöksklyftor
chili efter smak, torkad eller färsk
5 sardeller
ev. 3 msk vitt vin, behövs ej.

Koka upp rikligt med vatten med saltet, koka pastan och broccolin al dente.

Under tiden häll oljan i en stekpanna med sardellerna, hackad vitlök och chilin.
Rör med en sked så sardellerna löser upp sig, häll i vinet eller uteslut.

Häll av vattnet från pastan och broccolin, lägg det i stekpannan och blanda runt oljan.
Riv i rikligt med parmesan ev. salt och peppar.

Servera med parmesan och en god sallad.
















Massor av bilder, någon på mitt jobb sa att det behövs verkligen inte bilder.
Men hoppa över dom då!!!!!!!!!

Jag älskar bilder och tänker fortsätta och hoppas Ni andra uppsakttar dom.

Ha det bra, kramar Ann

Kommentarer

  • Ursula säger:

    Klart det ska vara bilder! Mycket roligare.

    2012-05-18 | 10:02:26
  • Ann säger:

    Tack Ursula, jag fortsätter med bilder. Kram Ann

    2012-05-18 | 12:17:18

Kommentera inlägget här: