MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Isterband!

Kategori: Allmänt

 
 
I helgen köpte vi goda isterband på höstmarknaden i Ulriksdal. Jag gillar vekligen korv och isterband
är en riktig favorit.
 
Jag såg även webb tv med Hanna Widell och Amanda Schulman när dom bjöd min favorit Niklas
Strömstedt på just denna middag. Dom tjejerna är så kul och gulliga, ser alltid deras program.
 
Det svåra är att steka isterband dom alltid spricker upp helt. Nu har jag sett och hört av flera
kockar på TV att det bästa är att dela på korven och steka på båda sidor. Även Hanna och Amanda
hade problem.
 
Jag testade och det blev väldigt gott men lite svart att få dom att hålla ihop, men det sperlar ingen roll.
 
Jag gjorde stuvad potatis till och massa tillbehör sallad, senap och rödbetor.
 
Skala och skär potatisen (fast potatis) i tärningar, koka i mjölk tills dom mjuknat, ca 20-30 minuter. Skölj inte potatisen. Mjölken tjocknar med hjälp av stärkelsen i potatisen, men jag hade i lite maizena redning,
smaka av med salt, peppar och persilja.
 
Köp inte persilja i kruka så dyr och ingen god smak, Coop tog 19 kronor. Jag köpte storbladig
i en bukett för 5 kronor.
 
 
 
 
Som ni ser har jag fått något på kameralinsen till höger f...n.
 
Supergod och enkel middag.
 
Kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: