MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Äppel smakens!

Kategori: Allmänt

 
 
Passa på att njut och använd Era äpplen Ni som har egna träd. Jag älskar äpplen och jag har fått
massor av min granne Sofie, tack.
 
Man kan skala, klyfta äpplen och frysa in. Tänk vad bra att bara ta upp och göra efterrätt av.
 
Jag gjorde en superenkel äppelrätt.
 
Skala skär äpplet i bitar, på med socker, kanel, siktat mjöl och hyvlat smör.
 
In i ugnen225 grader i ca 20 minuter, klart.
 
 
 
Siktar mjöl genom min stora sil.
 
 
 
 
Laktosfri vaniljsås, så bra för oss som får ont i magen annars. Den var faktiskt bättre och tjockare än den
vanliga.
 
 
 
Några undrade om jag äter allt jag gör, kakor, pajer mm. Såklart jag inte gör, jag bara tittar, he he.

Jag bantar jämt..........
 
Ha en bra dagmina vänner, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: