MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Ringblommor!

Kategori: Allmänt

 
 
I helgen tog vi en promenad i Ulriksdal och gick in en sväng på Rappne. Jag ville plocka ringblommor
för att torka. Det är så fint att ha torkde blomblad i kryddsmör, bullar, matbröd på salladen mm mm.
 
Jag använde min tork men det går jätte bra att lägga blombladen på tidningspapper men det tar lite
längre tid. Förvara bladen i en fin tät burk, lite sommar.
 
Det var fantastiskt väder i helgen vilket vi utnyttjade med att gå långa promenader istället för att
gå in på gymmet. Det gäller att ta vara på all sol inför vintern.
Jag har börjat äta D-vitamin för jag har fått för lite sol i sommar. Jag tycker inte det är speciellt kul
att sola heller.
 
 
 
 
 
Visst är dom fina. Se till att välja en stark färg som syns i maten.
 
Det här är kul för barn att hjälpa till med och sedan pynta maten, glassen med.
 
Ha det bra mina vänner, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: