MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Broms!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag var för ett par veckor sedan på nyöppnade Broms klicka här. Ett jätte härligt ställe med bara kända ansikten och supergod mat. Personalen var så otroligt trevlig och man kände sig som den enda gästen. Man kan köpa med sig mat, bröd, delikatesser mm.
 
Min chef bjöd mig och Gullan på lunch, jag åt falafel och Gullan kyckling. Dom hade gjord så goda såser till våra rätter, vi frågade hur dom var gjorda. Jag gick hem och testade och faktiskt blev dom riktigt bra.
 
En sås gjord på tjock yoghurt med mycket citronsaft och en gutta salt, inget skal. Så fräsch och passar till det mesta.
 
En pesto gjord på lika delar bladspenat, storbladig persilja som man mixar och har i kapris och grädde. En pesto men med grädde istället för olivolja. Jag tog en msk kapris och ca 1 dl grädde till ½ l spenat och ½ l persilja.
 
Det blev sallad på rödbetor, bulgur, tomater, sallad och stekt kyckling.
 
Ser ni mina fina små skålar, inköpta i London hos Jamie.
 
 
 
 
 
Vilka söta knubbiga fingrar jag har va, ha ha.
 
Ha en underbar helg och passa på att njuta av solen.
 
Stor kram Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: