MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lillsved!

Kategori: Allmänt

 
 
Om Ni vill ha en mysig dag med bad och hav åk till Lillsved på Värmdö. Det finns en bra parkering ca 6 kronor timmen och även mat/fika ställe, Sjöstugan.
 
Vi hade med oss tonfisksallad och vatten och åt på bryggan. Det finns fina stränder om man har småbarn eller som jag inte vågar bada vid bryggan. Vattnet var så kallt för en badkruka som jag, Erik har aldrig problem.
 
När jag var yngre åkte vi ofta hit och åt en glass på kvällen för vi hade landställe 15 minuter bort.
Vi har även ätit mat i Sjöstugan många gånger och det har varit gott men jag kan inte svara på hur den
smakar idag. Vi åt alltid skärgårdstallrik med olika inläggningar av sill och strömming.
 
När Ni åker till Lillsved åker man förbi Siggesta Gård som har massor med kul för vuxna och barn.
 
 
 
 
 
 
Mannen som inte är rädd för kallt vatten eller höga vågor.
 
 
 
Vilken liten bild det blev på mig, kanske lika bra.
 
 
Kan det bli mer svenskt eller.....
 
Två galna herrar som paddlade över farleden med alla stora och snabba båtar. Den ena paddlaren hade
paddeln åt fel håll, inte så vana och ändå ger sig ut.....
 
 
 
 
 
 
Sjöstugan mat och dragspelsmusik, såg trevligt ut.
 
Kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: