MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lördag!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Vilken underbar lördagmorgon, redan jätte varmt. Vi är hemma i stan för maken jobbar idag. Jag ska nu jobba på mitt sätt, dammsuga och tvätta.
 
Min tvättmaskin gick sönder i ondags, så det blev en ny igår. Erik och Andrea var och köpte ny och installerade, dom var så duktiga. Nu har jag en toppen maskin med massor av nya finesser, snabbprogram, jeansprogram mm mm.
 
Idag ska jag titta på "gummibåtsrace" i Karlbergskanalen, det börjar vid Pampas Marina kl: 12.00.
Det kommer var massor av gummibåter och utklädda som ska ro båtarna. Andrea och kompisar ska var med så jag hoppas jag får se dom.
 
Jag ska ta med min söta mamma hon älskar fester och ungdomar. Pappa har legat på sjukhus för sitt hjärta och gjort en elkonvertering, vilket lyckades bra men han är jätte trött och orkeslös. Det blir bättre för varje dag och alla värden börjar också bli bra. Den mannen har nio liv, vilken livsgnista.
 
Igår blev det färska räkor till middag, lagom när det är så här varmt.
 
 
Min egen hantverkare med pannlampa, ha ha.
 
 
 
Andrea fixar efterrätt, kladdkaka med glass.
 
Ha en bra dag kära vänner, glöm inte solhatt och vätska.
 
Kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: