MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pasta Puttanesca!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag längtar till Italien......
 
Nu blir det pastatime, regnet och den svala luften gör att man kan tänka på annat än sallad och vatten. Jag börjar även tänka på ett glas gott rött vin.
 
Jag läste Viktoria Skoglunds blogg, och där fanns ett recept på en underbar pasta. Hon har underbara bilder och så är hon så jäkla snygg. Hon står alltid i några snygga svala linnekläder och ser ut som en persika. Själv lagar jag mat i någon nerspilld tröja för jag spiller jämt och glömmer förkläde. Jag är röd som en tomat, värmeslag av spisvärmen.
 
Jag gjorde pastan och den blev väldigt god förutom att jag tog ett jättedåligt suddigt kort på slutresultatet, Skoglund skulle gråta om hon såg bilden.
 
Gör så här: hacka svarta oliver, vitlök och chili. Stek i olja tillsätt en burk sardeller och halva körsbärstomater.
Stek en stund och häll på lite olja. Koka en god spagettisort, jag tog linguini. Blanda allt i stekpannan och stek en stund. Tillsätt massor av hackad persilja och rör om, klart.
Servera med riven parmesan.
 
 
Mina råvaror som jag använde, mängden bestämmer Ni själva.
 
 
 
Suddigt men så gott och smak av italien.
 
Kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: