MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Röd fisk!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu har jag börjat laga lite god mat igen. Den här rätten var både enkel och galet god, recept
Monika Ahlberg.
 
Vi åt den även dagen efter och då var den ännu godare, liksom gottat till sig.
 
4 personer
 
6 hg torsk, jag tog fryst.
2 ½ dl matlagningsgrädde
1 ½ dl aivar relish, jag tog mild
1 ½ dl hackad persilja
1 ½ dl riven parmesanost
 
Dela fisken i lagom bitar, salta och peppra.
Lägg fisken i en smord ugnsfast form.
Vispa ihop grädde och aivar relish, blanda ner persiljan.
Häll blandningen över fisken och strö över osten.
 
In ugnen 225 grader i ca 20 minuter.
 
Jag kokade morotsslantar, purjo och sockerärtor.
Blandade 3 msk vit balsamvinäger och 6 msk olivolja.
När grönsakerna är lagom al dente häll av vattnet och på med dressingen och flingsalt.
 
Till fisken serverade jag potatismos, ris är också gott till.
 
 
 
 
 
 
Till fest eller vardags, soliga kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: