MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Skåprens!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag håller på att göra av med rester i frys och kylskåp, vad man samlar på sig.
 
Det blev en rotfruktssoppa och en baconpannkaka i ugnen.
 
I min soppa hade jag fint skurna morötter, gul lök, purjolök, selleri, potatisar och broccoli.
Kokade i vatten med buljongtärning tills grönsakerna var lagom mjuka.
 
Jag lät soppan stå och serverade den dagen efter så den gottade till sig. Det är så bra att ha balkong
för då har man ett extra kylskåp, bara ut med hela kastrullen.
 
Min pannkaka var ett vanligt recept men jag tog bacon istället för fläsk.
 
4 stora ägg
8 dl mjölk
4 ½ dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk socker
1 msk smör
 
Vispa ihop och låt gärna stå över natten.
Stek bacon/fläsk.
Smörj en form i med allt, in i ugnen 225 grader i ca 20-30 minuter.
 
 
 
 
Ett månlandskap så fint och mumsigt gott.'
 
Jag vet att min ugn är skitig men jag har städat den idag, pust!!!!
 
Ha en bra dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: