MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Inlagda grönsaker!

Kategori: Allmänt

 
Jag gillar inlagda grönsaker typ de man kan köpa på burk. En burk är ganska dyr så jag testade och
gjorde egna vilket är lätt och gott.
 
Jag hade aubergine och zucchini som jag stekte i olivolja. Har man en grillpanna så använd den
och få de fina ränderna.
 
Marinaden:
 
1 dl olivolja
½ dl vit vinäger som är god
2 citronklyftor
1 vitlök i bitar
Persilja
lite salt och peppar
 
Vinäger gör att det håller väligt länge i kylen. Ha fantasi och krydda med chili, massor av vitlök
mm. Man kan lägga in andra grönsaker även här använd fantasin.
 
Kul att göra och ge bort en fin burk i present.
 
Jag ska göra en jättburk till en buffé som vi ska ha snart.
 
 
 
 
 
 
Gå på loppisar och köp fina burkar, dom är nästan gratis.
 
Nu gör Ni en burk så är den underbart god till helgen.
 
Kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: