MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Slut!

Kategori: Allmänt

 
 
Min första arbetsdag efter fyra underbara veckor semester. Jösses vilken panik vi hade, vår sug fungerade inte och vi fick ha handverkare hela dagen. Till slut fixade sig problemet men det var inte lätt. Visserligen har vi fler rum som står tomma, semesterfirarnas. Att byta rum för oss är inte lätt med ett jätte mikroskop (100 kg) och mängder av prylar, syster fick motion idag.....
 
Tur att man haft semester och är så lugn och harmonisk, ha ha.
 
Det blev en pizza till middag på Hornsbergstrand med maken och sedan hem o slöa.
 
Som Ni ser har de först blåbären kommit till oss så det blev ett kg bär i helgen. Jag gjorde sylt av allt för mitt skafferi behövde påfyllning. Jag använde syltsocker som vanligt och gjode lättsötad sylt.
 
Nästa helg blir det mer plockning som jag älskar.
 
 
 
 
En gammal Ikea kruka.
 
Stor kram Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: