MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Första maj!

Kategori: Allmänt

 
 
Så är det äntligen månaden maj som jag älskar, hoppas den blir bättre än april.
 
I går Valborg gjorde vi inte något speciellt, Erik har ont i ryggen och hosta. Vi satt på vår
balkong och åte lite smått och gott, sedan blev det god natt.
 
Idag har vi gått en promenad i solen och njutit. Augustendals 4H gård i Solna har fått små
lammungar och killingar såååå söta.
 
I helgen skördade jag mina jordärtskockor som ska få bli kvällens soppa tillsammans med
nybakt bröd, rågsiktskakor.
 
Jag ska göra soppan på jordärtskockor, gul lök, mjölk och kryddor.
 
Jag köpte så fina stenpartiväxter i Katrineholm i lördags, 12 stycken 100 kronor.
 
 
 
 
 
Ha en fortsatt bra dag, kramar Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: