MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kycklingjärpar!

Kategori: Allmänt

 
 
Så blir det en rätt från min 5:2 bok igen. Det är 362 kcal per portion och receptet är 4 portioner.
 
Kom ihåg att Ni som inte kör 5:2 gör maten ialla fall men ät mer och kanske lägg till potatis, pasta eller ris. Det är verkligen god och kul mat. Den här rätten var så jätte god. Jag bjöd mina jobbkompisar och alla tyckte järparna var goda.
 
Andrea ville gärna ha receptet, bra mat för stressade ungdomar.
 
Recept:
 
1 dl soltorkade tomater i olja, hackade fint.
2 vitlöksklyftor finhackade
500 gram kycklingfärs
½ dl hackad persilja gärna blad
salt och peppar ( jag tog lite peppar)
1 msk smör
1-2 dl vatten
 
Blanda allt utom smör och vatten, forma hjärpar.
Stek i smöret så dom får lite färg, häll på vattnetn och stek dom färdiga.
 
Gör under tiden en tomatsallad.
 
6 plommontomater skivas och en rödlök, lite persilja, 100 gram hela svarta oliver.
 
Se på min bild hur jag lagt upp maten, mums.
Det tar ca 20 minuter att göra den här gudomliga rätten, hur svårt kan det vara med hemlagat.
 
 
 
 
 
Ha en bra dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: